Któż z nas nie oglądał lub choćby nie słyszał o słynnej
trylogii Władca pierścieni… Dzięki przedstawianej przez nas dzisiaj grze możecie
stworzyć własną drużynę i wyruszyć w świat pełen przygód oraz pojedynków z
trollami, goblinami i hordami różnych innych potworów.
Władca pierścieni: Gra karciana jest przeznaczona dla 1-2
graczy i jest grą kooperacyjną. W więcej osób można zagrać, ale trzeba mieć
drugi komplet podstawowy. Na początku gracze wybierają bohaterów oraz swoje
talie startowe spośród czterech dostępnych podzielonych na sfery wpływów:
przywództwa, ducha, taktyki i wiedzy, a następnie przygotowują konkretny
scenariusz rozgrywki – w wersji podstawowej są 3 do wyboru. No i rozpoczyna się
przygoda 😊
Aby zwyciężyć, trzeba pokonać wszystkie etapy talii wyprawy,
w czym skutecznie przeszkadzają
nam dobierane w trakcie rozgrywki karty
spotkań. Możemy tam trafić na potężnych wrogów, którzy pozostają w grze dopóki
nie zostaną pokonani, są tam też niebezpieczne obszary, pułapki, klątwy i
mnóstwo innych kłód pod nogi ;-)
W talii gracza, czyli talii startowej, znajdujemy karty
sprzymierzeńców, dodatków i wydarzeń. Sprzymierzeńcy to postaci wspierające
bohatera w wyprawie. Karty dodatków to broń, ekwipunek, pancerze, itp.
Natomiast wydarzenia to różnego rodzaju akcje, które pozwalają na zagrywanie
dodatkowych kart, rzucanie zaklęć, itd.
Jak widzicie Władca pierścieni: Gra karciana to typowa gra
przygodowa i fanom tego rodzaju gier na pewno przypadnie do gustu. Zwracam
jednak uwagę na ubogość podstawki, ponieważ talie startowe są naprawdę nudne,
więc liczyć się trzeba z dodatkowymi kosztami związanymi z kupowaniem
rozszerzeń i nowych talii, (co jest normalną praktyką w przypadku
kolekcjonerskiej gry karcianej). Nie możecie też się nastawiać na szybkie
rozgrywki po przeczytaniu instrukcji, ponieważ zasad jest mnóstwo i są
skomplikowane, szczególnie w fazach spotkań i walk. Gra jest zdecydowanie
dedykowana graczom zaawansowanym i dobrym strategom, ponieważ scenariusze są
trudne do przejścia. Natomiast wariant jednoosobowy do mnie w ogóle nie
przemawia, bo mimo że gramy kilkoma bohaterami naraz, to jednak przy stole
czujemy się samotni, a to że dobieramy wtedy mniej kart spotkań, wcale nie
ułatwia rozgrywki.
Marcina 3 zaklęte zdania:
Podsumowanie zacznę od bardzo dobrego wykonania wszystkich
komponentów, ładnych i całkiem klimatycznych ilustracji - ale widząc litery FF
na pudełku tego raczej mogliśmy być pewni :P Karciana kooperacja działa dobrze,
a dodatkowo na plus zaliczam to, że udało się wyeliminować największy problem
koopów czyli syndrom lidera :D Natomiast
na minus zaliczam brak karty pomocy, która jest szczególnie potrzebna, gdy
szukamy po raz 4 w instrukcji kiedy można to zaklęcie rzucić :P Ponieważ mówimy
o LCG to aby czerpać z tej pozycji największą satysfakcję należałoby dokupić
2-3 dodatki.
O/cena: 4- / 115 zł
drogo, kurde :(
OdpowiedzUsuńGra bardzo super, sam niejednokrotnie w niom grałam. Szkoda tylko ze dla 2 osob, lepiej by było grać we 3 - ja i 2 moje kolezanki, no ale cóż, tkaie życie :/
OdpowiedzUsuńPozdrawiam, Janina