piątek, 30 czerwca 2017

Światowy konflikt

Wielkie mocarstwa walczą o wpływy na świecie. Kto uzbiera odpowiednią kwotę, by wykorzystać wszelkie możliwości przejęcia kontroli nad resztą krajów? Kto będzie na tyle sprytny, by wywołać afery, protesty i w odpowiednim czasie użyć policji? Zagrajcie w Światowy konflikt, a wszystkiego się dowiecie.

Światowy konflikt to gra karciana, gdzie każdy z graczy posiada dwa wpływy właśnie w postaci kart. Celem gry jest pozostanie jedynym graczem z przynajmniej jednym wpływem. Karty graczy eliminuje się zagrywając odpowiednie akcje. Mogą to być akcje z kart lub 3 akcje nie występujące na kartach, np. Lokalni biznesmeni – gracz otrzymuje 2 000 000 $. Nawet jeśli nie mamy karty pozwalającej nam na zagranie danej akcji i tak możemy to zrobić, ponieważ jest to typowa gra blefu. Dopóki ktoś nie podważy naszego wyboru, twierdząc, że nie mamy np. karty policji, możemy wykonać akcję, nie zdradzając się z naszymi wpływami. Jeśli ktoś zarzuci nam, że nie mamy danej karty, wtedy musimy ją ujawnić, wykonując akcję i podmieniając kartę wpływu z puli na nową lub też przyznać się do blefu i stracić jeden z wpływów. Ryzyko jednak często się opłaca :D

Karty, poza możliwością wykonywania akcji, np. zabieranie pieniędzy przeciwnikom, usuwanie za pieniądze kart wpływów przeciwników, itp., mogą jeszcze blokować akcje innych graczy. Np. wspomnianych wcześniej Lokalnych biznesmenów możemy blokować Rosją. Mówimy wtedy, że blokujemy akcję Rosją nie zdradzając oczywiście, czy mamy ją w swojej ręce czy nie. To kolejna faza blefu. Teraz blokowany gracz może zarzucić blokującemu, że wcale nie ma Rosji i znów następuje sprawdzenie i ewentualna eliminacja kart z ręki.

Światowy konflikt to gra imprezowa przeznaczona dla 2-6 graczy. Jednak przy 2 graczach nie ma ona żadnego uroku, sytuacja jest oczywista, zagrywa się karty tylko przeciwko sobie i łatwo eliminuje jedną z osób, która trafi „słabsze” karty. Przy większej liczbie osób, gdzie jest więcej możliwości blokowania i osób do wybrania na swój atak, gra staje się dużo ciekawszą. Oczywiście pod warunkiem, że lubi się gry oparte na blefowaniu. Wreszcie wyda się, kto jest prawdziwym kłamcą

3 prawdy od Marcina

Blefowanie to najważniejsza część gry, gdyż to właśnie ta umiejętność pozwoli nam przeżyć w świecie pełnym podejrzliwych polityków i wpływowych ludzi. Musimy elastycznie i szybko reagować na sytuację na stole podczas gry i kalkulować jakie wpływy mają nasi przeciwnicy. Aby nasze ruchy były opłacalne i nie budziły podejrzeń trzeba reagować na ruchy innych i jeszcze potem odpowiednio zagrać własne karty. Skoro już o kartach mowa, to grafiki są przeciętne, a same karty są duże i dobrze wykonane. Plansze pomocy/kapitału też się przydaje, żeby pamiętać o obecnym stanie wpływów i naszych skarbców :P Sama gra jednak mnie nie porwała, opcji nie ma za dużo, a pewne karty dają moim zdaniem zbyt dużą przewagę. Dodatkowo mechanika tu wykorzystana zdecydowanie nie jest dla mnie, więc raczej zagrajcie zanim kupicie ;) Oczywiście spodoba się ta pozycja w kręgu przyjaciół lubiących tytuły z taką właśnie tematykę i związaną z nią mechanikę blefu i kłamania w zaparte :P

(O)cena: 3+ / 25 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz