Geniusz to gra logiczna dla tych, którzy lubią pomóżdżyć, pokombinować, a przy okazji są trochę złośliwi i blokowanie ruchów innym sprawia im przyjemność ;-) .
Gra jest bardzo prosta. Polega na wykładaniu dwukolorowych czy też dwusymbolowych klocków na sześciokątnej planszy. Jej wielkość uzależniona jest od liczby graczy. Klocki muszą przylegać do tych, które już są na planszy, ale kolory nie muszą sobie odpowiadać, (to wersja dla złośliwych, jeśli chcą zablokować któryś z kolorów :P ).
Jednak punkty dostajemy tylko wtedy, gdy połączymy pasujące do siebie symbole. Wszyscy gracze dostają po 6 pionków, w każdej z występujących na klockach barw i każdy z pionów zbiera punkty dla siebie samego. Po dołożeniu klocka rozpatrujemy każdy z pięciu kierunków otaczających dany symbol i zliczamy punkty. Aby łatwiej było to zrozumieć zobaczcie zdjęcia z instrukcji po prawej stronie.
W podstawowej wersji gry gracze mają na start 6 klocków do wyboru i w swoim ruchu dokładają jeden i dolosowują jeden. W trudniejszym wariancie nie mamy klocków przed sobą, a dokładamy natychmiast jeden wylosowany z woreczka.
Co ciekawe, wcale nie wygrywa ten gracz, który uzbiera najwyższą liczbę punktów wszystkimi swoimi pionami. Owszem, za zdobycie w którymś z kolorów maksymalnej liczby 18 punktów jest nagroda – możemy wykonać drugi ruch bez oddawania kolejki, ale to tyle. Najważniejszym jest, aby wszystkie piony ruszyły z miejsca, ponieważ na koniec gry, czyli w momencie, gdy już nie da się dołożyć żadnego klocka na planszę, przegrywa ta osoba, która ma najgorszy wynik w którymkolwiek z kolorów. Czyli podając skrajny przykład, (zapewne niemożliwy, ale dobrze obrazujący zasadę zwycięstwa i przegranej): jeśli jeden z graczy ma 5 pionów z maksymalnymi 18 punktami i jednego np. zielonego z tylko 1 punktem, a drugi gracz ma 6 pionów i każdy z nich ma jedynie po 2 punkty, to i tak drugi gracz wygrywa. Mam nadzieję, że zbytnio nie namieszałam tym opisem ;)
Podsumowując: intrygująca rozgrywka dla tych, którzy lubią logiczne łamigłówki.
I jeszcze kilka słów o wersji podróżnej – jest ona tylko dla dwóch graczy, a wykonanie mocno rozczarowuje. Plastikowe elementy wcale nie trzymają się planszy i są bardzo małe. Nie ułatwia to rozgrywki, a przy nieostrożnych ruchach łatwo o zepsucie dotychczasowego układu na planszy :-(
Marcina 3 punkty:
Gra logiczna, może troszkę taktyczna i zdecydowanie dla osób lubiących taką formę gier planszowych. Zasady są dosłownie trzy, jedyna trudność to przywyknąć do sposobu liczenia punktów. Czasami nad ruchem trzeba kilka sekund pomyśleć, ale nasza tura trwa najwyżej kilkanaście sekund. Najciekawszym elementem jest sposób określania kto aktualnie prowadzi. Wygrywający ma swój „najsłabszy” kolor dalej na torze punktacji niż najsłabszy z kolorów pozostałych graczy. Mamy możliwość złośliwego blokowania lub idziemy swoją drogą i staramy się po prostu dbać o wszystkie nasze kolory. Sama plansza jest też ciekawa, gdyż ma zmyślnie powycinane otwory, pozwalające ustawić nasze „płytki domina” – trochę te klocki je przypominają ;) Jeżeli ktoś chce sprawdzić przed zakupem, a gorąco do niego namawiam, to jest wersja online tej gry – Ingenious.
(O)cena: 5 /50 zł
Za umieszczenie tej gry bardzo wam dziękuję. Oprócz dobrej zabawy, zmusza do myślenia. Gra tania, a naprawdę ciekawa. W naturze każdego człowieka tkwi złośliwość. Gra pozwala zobaczyć, kto mniej, kto więcej :) Fajna zabawa. Za niska ocena.
OdpowiedzUsuńGeniuszem nie jestem. Ale z chęcią zagram.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam :)
Na dwie osoby spoko, więcej już trochę nudy...
OdpowiedzUsuńPlansza bardzo pomysłowo skonstruowana, pomysł wkładania klocków w dziurki tak żeby przeciwnik nie widział - mistrz :)
Szkoda, że dodatkowe klocki są całe czarne, nie ma naklejek z kolorami... :(
Pozdrówki