wtorek, 7 czerwca 2016

Rycerze i zamki

W grze Rycerze i zamki jak łatwo się domyślić rycerze walczą o zamki. Towarzyszą im przy tym smoki i machiny wojenne, a zdarza się i chłop z widłami albo pasterz...

Jest to gra przeznaczona dla 2-4 osób w wieku 6+. Zasady są bardzo proste. Każdy z graczy ma w ręku 8 kart, które stanowią jego armię. Jednostki na karcie mają rozpisaną moc w trzech kategoriach: drewno, kamień, cegła, (z takich materiałów może być zbudowany zamek). Rozpoczynamy grę wykładając losowo na środek jeden z kafelków. Jeśli jest to zamek to sprawdzamy ile jest wart, (2 lub 1 punkt), a później z jakiego jest zbudowany materiału. I po krótkiej analizie podejmujemy decyzję, czy wystawić do walki tylko pasterzy czy może na tym zamku bardzo nam zależy i wystawimy najmocniejszych posiadanych wojowników w tej kategorii, np. kamieniu, (zawsze zagrywamy dwie karty). Bitwę wygrywa gracz wystawiający najsilniejszego niepowtarzającego się u nikogo rycerza, (duble usuwane są z rozgrywki). Następnie pasterze wracają do ręki gracza, a pozostałe karty są odrzucane. I losujemy kolejny kafelek.

W przypadku remisu wygrywa posiadacz miecza. Skąd go wziąć? Otóż na początku otrzymuje go najmłodszy z graczy. A po rozpatrzeniu ewentualnego remisu, (np. wszystkie karty się dublowały i zostały odrzucone), miecz trafia do gracza z najmniejszą liczbą punktów.

Oprócz zamków wśród losowanych na środek stołu kafelków może pojawić się bębenek. Oznacza to, że w tej turze przy dźwięku werbli będzie prowadzony nabór do armii. Każdy z graczy może wziąć na rękę jedną z odrzuconych już w czasie gry kart.

Gra kończy się po wyłożeniu i rozpatrzeniu siódmego kafelka. Następnie zliczane są punkty i gracz z największą ich liczbą wygrywa.

Podsumowując: prosta szybka gra dla dzieci, świetna na rodzinny wyjazd, czy długie zimowe wieczory. Dobra zabawa gwarantowana.

3 rycerskie słowa od Marcina:

Gra od wydawnictwa Egmont słynącego z łatwych i edukacyjnych gier dla najmłodszych pochodzi z serii „Dobra gra w dobrej cenie” i kusi tytułową ceną ok 20 zł. Mamy w niej kilka żetonów i dużych kart przedstawiających naszą armię złożoną z rycerzy, maszyn, chłopów i smoków. Gra ma proste zasady pozwalające w przystępny sposób przemycić do zabawy elementy strategii i planowania. Zdecydowanie lepiej sprawdzi się w minimum 3-osobowym składzie, ale w dwie osoby również można się pobawić. Polecamy ten tytuł jako szybką, uczącą planowania grę na każdą okazję.

(O)cena: 4 / 20 zł

2 komentarze:

  1. Gra prosta, lecz fajna. Często gram z dziećmi. Uczą się strategii. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupiłam. Dzieciaki zadowolone. I o to chodzi !

    OdpowiedzUsuń